okt

2018

RADOSNI KAO DECA U DIZNILENDU

By Slavica Squire In Lično

Jedna od najuzbudljivijih stvari na ovom našem putovanju u Singapur je činjenica da smo leteli business klasom Qatar Airways. Znamo da važi za najbolju na svetu, a od prijatelja iz Londona smo čuli da je to zaista poseban ugođaj i unapred smo se tome veselili. Sva uobičajena napetost pred put je izostala, jer smo znali da ćemo putovati u potpunom komforu i luksuzu. Uobičajena nervoza zbog težine kofera takođe nije postojala ni u jednom trenutku našeg puta, jer u toj klasi može da se ponese po 40 kg prtljaga, za šta smo znali da je više nego što ćemo poneti. Znači, pakovanje – opušteno.

Hotel u kom smo bili nam je preporučen i nismo ni znali da idemo u pravi mali raj gde ćemo se osećati i biti tretirani kao najbolji prijatelji kralja i kraljice u njihovoj palati. Ako ste radoznali da saznate više o tom doživljaju, ja sam ovde sklopila nekoliko slika i reči koje vam mogu dati ideju o tome šta možete da očekujete ako sebi priuštite slično iskustvo.

BOARDING U AVION

Putnici business klase su prvi koji ulaze u avion i imaju vremena da se smeste i ugnezde u svoje komforno mesto. Čim smo seli, došla je stjuardesa da nam se predstavi, naša devojka, koja radi u Qatar Airways. Lepa, mlada, ljubazna i kulturna, po imenu Ana, objasnila nam je na našem jeziku da će nam ona biti na usluzi tokom celog leta i da smo mi jedini u business klasi, tako da možemo da uživamo i da joj se obratimo za sve. Ponudila nam je da biramo hoćemo li topao ili hladan peškirić za osveženje i nakon toga nam donela po čašu šampanjca. Supervizor je takođe došao posle nekoliko minuta da nam se predstavi. I to se desilo i na svakom sledećem letu, ali je od samog starta bilo jasno da postoji izvanredan servis u kome ćemo uživati.

Milan i ja smo bili oduševljeni veličinom prostora koji nam stoji na raspolaganju, jer je kabina u business klasi zauzimala podjednako mesta kao tri sedišta iz ekonomske klase. Prostranost je za mene jako prijatna, u ekonomskoj klasi uvek se trudim da dobijem premium mesta se dodatnim prostorom, da Milan može da ispruži noge, a ja da mogu da dišem. A sedišta i cela putnička kabina u Qatar Airways business klasi su prekrasno dizajnirana, opremljena dugmićima koja vode u razne pozicije od normalnog sedenja do kreveta – sve je moguće. A najbolje od svega je što svako sedište ima pristup prolazu, tako da nudi i taj dodatni komfor da ako to ne želite, uopšte nemate kontakt sa drugim putnicima.

Ali sve što nas je oduševilo u odlasku nije ništa u poređenju sa onim što smo dobili u povratku. Qsuite Double Beds je neverovatno iskustvo i postalo mi je sasvim jasno zašto Qatar business klasa važi za najbolju na svetu. Mi smo mislili da ne možemo biti više oduševljeni nego što već jesmo, ali ovo nas je „oduvalo“.

UGNEZDITI SE I UŽIVATI

Nakon osveženja, počeli smo da istražujemo šta nam se nudi i najupadljiviji nam je bio LCD monitor od 17 inča i mnoštvo holivudskih blockbuster filmova, tv serija, muzike, ali i filmova na raznim drugim jezicima. Ja sam se, naravno, odlučila da gledam neke nemačke filmove, jer volim. Na raspolaganju je bio i neseser koji je sadržao, tople čarape, masku za spavanje, balzam za usne, antiage osveživač za lice i kremu. Takođe, sa strane su stajale velike slušalice koje sprečavaju buku spolja i daju dobar zvuk. Tu je bila i bočica Evian vode, jastuk i ćebe koji su baš mekani, prijatni i lepo dizajnirani. Dobili smo takođe i udobne pidžame za dobar san i kućne papuče, ako noću moramo u toalet, da se lako obujemo. U Qsuite su nam ljubazne stjuardese namestile belu posteljinu i zaista smo spavali odlično. Najbolje je to što Qsuite ima klizna vrata sa obe strane, koja se lako zatvaraju i kada se sedišta prevore u double bed, onda ima dugme koje osoblju daje znak da ne uznemirava.

FINA VEČERA IZNAD OBLAKA

Čuli smo da je hrana koja se ovde nudi putnicima business klase u impresivna. Stjuardesa nam je donela meni i rekla je da možemo da poručimo šta god hoćemo, kad god hoćemo; bukvalno u svakom trenutku bilo šta sa liste može da nam isporuči. Obroci se služe u porcelanskom posuđu, piće u staklenim čašama, i dobija se pravi metalni escajg. Obroci su topli, sveži i izvanredno lepo posluženi sa takvom pažnjom i stilom da se stvarno pitam kako to izvedu. I topli orašasti plodovi, mirisni topao hleb, maslinovo ulje sa raznim dodatnim ukusima, himalajska so i biber u malim mlinovima… Neverovatno, na svaki detalj se misli.

Imali smo četiri leta ukupno i na svakom je sve bilo tip-top. Savršeno, mirisno, lepo servirano, ljubazno i kad god nam se htelo. Arapsko predjelo sa humusom je bilo hit za mene i selekcija sireva uz predivno vino. Na svakom letu smo imali opcije startera, predjela, meze, toplu supu, glavno jelo, topao hlebić, desert, čokoladu…

Zaista mogu da kažem da su to bile najlepše večere i doručci iznad oblaka koje sam ikada imala do sada.

TRANZIT KAO DOŽIVLJAJ

Naše putovanje se sastojalo iz dva leta i oba puta smo presedali u Dohi koja je kolevka Qatar Airways kompanije. Letovi između Beograd i Dohe su trajali 5,5 sati, a između Singapura i Dohe 7,5 sati. A presedanje je samo po sebi doživljaj svoje vrste. Jer Aerodrom u Dohi je prostran, futuristički, čist i prilično prazan. Na putu ka Singapuru, pre nego što smo ušli na aerodrome dovezao nas je autobus od aviona koji je došao specijalno po nas iz business klase i to je bio autobus kakav još nisam viđala na aerodromima, sa velikim kožnim foteljama i izuzetno komforan. Morali smo da prođemo još jednom kroz security, ali smo kao putnici business klase imali poseban tretman, a naročito je zanimljivo što smo bili samo nas dvoje, pa je sve išlo lako i brzo. Ipak je interesantno da i ovde putnike iz Beograda kontrolišu dodatno, što nije bio slučaj kada smo u povratku sleteli iz Singapura.

Naše business class tickets nam obezbeđuju korišćenje Qatar Airways Business Class Lounge na Hamad International Airport Doha, što prevazilazi svaki običan aerodromski lounge koji smo do sada videli, a pošto mnogo putujemo i imamo priority pass, videli smo ih mnogo. To je mesto gde smo zaista bili srećni da možemo da provedemo 6 sati između dva leta, od ponoći do 6 ujutru. Pošto lounge radi 24 sata, mi smo prvo otišli da se istuširamo i presvučemo što je zaista prijatan postupak koji osvežava. Imali smo divnu prostranu, luksuznu kabinu sa čistim peškirima i kvalitetnom kozmetikom što je učinilo posebnim kompletan doživljaj. Zatim smo otišli u restoran, a onda smo se smestili u quiet room, gde smo mogli da navijemo budilnik. U prostranoj kabini imali smo dve ležaljke, po jastuk i ćebe, mogli smo da punimo baterije uređaja i da se zaista opustimo i uživamo. Mali barovi su na svakom ćošku, osoblje je neprimetno ali prisutno i možemo lako da dobijemo piće i mali snack u svakom trenutku… šampanjca, vina, čaja, vode ili šta god nam je volja. Ovo čekanje na aerodromu se pretvorilo u izvanredan doživljaj luksuza i mira, jer u lounge-u nema buke, nema poziva na letove; sve je tiho i mirno i predivno. Zato sam odlučila da i to pomenem, jer verujem da će da vam bude zanimljivo i ovo da saznate.

KONAČNA OCENA LETOVA

Letenje sa Qatar Airways business klasom je izuzetno zadovoljstvo. Sa udobnim sedištima koja se pretvaraju u kompletan krevet, prespavali smo dobar deo puta, onaj koji nismo uživali u hrani i piću. To je učinilo da i ne osetimo jet lag – ni u odlasku ni u povratku. Usluga, gostoprimstvo, prijatna atmosfera, njihov trud da nam ugode na svakom koraku i to što je pažnja posvećena svakom detalju – od dizajna aviona i kabine, do dostupne kozmetike – prevazilazi sve što sam do sada doživela i verujem sada iz svog iskustva da je Qatar Arways business class zaista najbolja. Inače, kartu smo kupili više od 6 meseci unapred, a dobili smo je na specijalnoj ponudi za 1.280 evra po osobi, što je izvanredno povoljno za ovakvu uslugu i sada kada smo pretraživali cene, jer želimo da putujemo opet u aprilu, videli smo da se ne može naći ispod 2.600 po osobi, što je i dalje izuzetno fer cena u odnosu na druge kompanije.

SKYLINE NA IZUZETNOM NIVOU

Edukacija zbog koje smo išli u Singapur se održavala u One Ferrer hotelu i dobili smo preporuku od dr Heidi Heron da rezervišemo Skyline deo hotela sa posebnim benefitima. Tako smo i uradili, nemajući pojma šta nas čeka. Ali ono što smo doživeli prevazišlo je naše najluđe snove. Kada smo stigli u hol odmah smo videli da postoji redovna recepcija hotela i pored desk gde piše Skyline Hotel.

Tu su nam poželeli dobrodošlicu i objasnili nam da je na 18. spratu naš deo hotela i da ostavimo tu kofere. Uputili smo se ka liftu, a gore nas je dočekala žena u uniformi, za koju smo kasnije shvatili da radi na recepciji samo za Skyline deo hotela i to između 18. i 20. sprata. Ona nam je pokazala naš Skyline studio, pokazala nam da imamo neograničen pristup bazenu na 6. spratu, spa centru i teretani, ali da tu na našem spratu takođe imamo poseban bazen, teretanu, prelepu terasu i Skyline lounge u kome imamo samo pristup mi kao gosti sa Skyline benefitima za koje smo unapred platili. Odvela nas je da se osvežimo u Skyline Lounge i tu nas je preuzeo šef kojii je želeo da nas pozdravi po imenu. Milanu se obratio sa: „mister Milan“ i pokušao da izgovori nešto od mog imena i prezimena, ali mu je to toliko bilo teško da je rekao: „Mrs Milan“, i mi smo se slatko nasmejali, a ja sam rekla da je ok i tako je ostalo: za sve vreme našeg boravka za osoblje smo bili Mr and Mrs Milan. Šef se zove Malik, upoznao se sa nama, zahvalio što smo izabrali benefite Skyline hotela i objasnio nam kako funkcioniše Skyline lounge.

Otvoren je za nas od 7-22h i 5 puta dnevno se menja ponuda hrane. U određeno vreme se prelazi iz doručka u ručak, zatim u popodnevnu uživu, večeru, a posle večere ima sira, salatice, lake azijske zakuske i u svako doba ima veliki izbor pića, od svih vrsta kafe i izvanrednih čajeva, ceđenih sokova, do vina, piva… sve je tu. Sve je za nas u okviru benefita koje smo već platili, tako da smo se kretali kao kraljica Elizabeta – bez novčanika. U sobi smo imali mašinu za kafu, kuvalo za vodu, mini bar i grickalice sve uvek puno i besplatno u okviru naših pomenutih benefita. Malik nam je objasnio da je hotel novi, da se bori za goste u mnoštvu hotela u Singapuru koji su bolje pozicionirani turistički gledano, jer se ovaj nalazi u četvrti Little India, što i nije top turistička destinacija u Singapuru ali je takođe izuzetno zanimljiv deo grada.

Zato nude ovaj specijalan servis gde dočekaju gosta kao da je došao kod prijatelja ili svojoj kući i žele time da daju posebnu vrednost za posebnu klijentelu. Što se nas tiče, Hotel je bio savršen i čak savršeno lociran, jer je odmah pored silaz u metro koji je senzacionalan. Sve je lako, super obeleženo i objašnjeno i svuda se stiže za samo par minuta i dolar dva, što je u rangu 100-150 dinara. Metro je automatizovan, ide jako brzo, sija od čistoće i uređenosti i potpuno je bezbedno, kao ceo Singapur. Nama je bilo zabavno da se vozimo metroom, iako smo često koristili i taksi koji takođe košta maksimalno 20% više nego u Beogradu.

Hotel je nov, napravljen je pre četiri godine, sve je hiper tehnički moderno i sve je na dugme. Naš studio je prostran, ceo zid je u staklu i ima pogled na grad i Marina Bay koji je toliko prekrasan da nam je stalno oduzimao dah i držali smo podignute roletne i danju i noću jer je predivno. Kupatilo je ogromno sa velikom tuš kabinom, kadom, potpuno odvojenim delom za wc, ormar… ma sve tip top. Internet u hotelu je savršen, što nam je takođe jako važno i npr. u Americi nam često predstavlja nešto što nam izaziva svakodnevnu glavobolju.

Svakako smo beskrajno uživali u svim benefitima koje smo platili ukupno 220 evra za noć, za oboje, što mislim da je preterano fer cena za ono što smo dobili. Da ne govorim o tome da kada smo poslednjeg dana u 12 izašli iz sobe, na našoj maloj recepciji, koju zovu Music Room, prvo su nas pitali kada imamo let i kada su saznali da je tek u 21:20h, odmah su nam dali druge kartice i pozvali nas da ceo dan ostanemo i budemo njihovi gosti i dalje uživamo u Skyline benefitima, a da nam stvari mogu biti tu kod njih. Bili smo oduševljeni tom ponudom koju nismo očekivali, tako da smo bili i na bazenu i na ručku i večeri, istuširali se, sredili i onda su nam pozvali taksi i mi smo teška srca napustili ovaj mali raj. Ali činjenica da letimo sa Qatar Airways business klasom i da smo znali kakav tretman nas čeka, je učinila odvajanje mnogo lakšim.

FINALNI ZAKLJUČAK

Ako se ikada opredelite da sebi priuštite putovanje u Singapur, što vam od srca preporučujemo, jer je predivno i ima mnogo toga što se može videti i u čemu se može uživati, obavezno uradite isto što i mi, nađite povoljnu kartu od QA i rezervišite sebi One Ferrer Hotel sa Skyline benefits. Mi puno putujemo i saglasni smo da nam je vo bilo najlepše do sada jer smo uživali kao kraljevi.

A NLP Practitioner edukacija na koju smo išli kao specijalni gosti dr Heidi Heron je bila doživljaj za sebe i zahteva poseban tekst.

Za vaše najviše dobro od srca ❤️